Modules voor hulpverlening bij pech

Schade of pech is vervelend. In zo’n situatie is het belangrijk om te weten op welke hulpverlening u recht heeft. Op uw tankpas, Servicepas of Hulpverleningspas staat of er een hulpverleningscontract is afgesproken en om welke module het gaat. Hieronder uitleg over de modules.

Voor de voorwaarden voor hulpverlening bij schade of na een ongeval verwijzen wij u naar de verzekeringsvoorwaarden van uw WA-autoverzekeraar. Let op: Hulpverlening bij schade is niet opgenomen in onderstaande modules.

 

Module 0: Geen hulpverlening bij technisch mankement via LeasePlan

U heeft geen hulpverleningscontract via LeasePlan. Misschien is er via uw werkgever iets anders geregeld. Informeer hiernaar voordat u op reis gaat. Heeft uw werkgever niets geregeld, dan adviseren wij u om zelf een verzekering hiervoor af te sluiten.

 

Module 1: Uitsluitend hulpverlening bij technisch mankement in Nederland

  • Sleep- en sleutelhulp bij pech (ook in eigen woonplaats).
  • Organisatie van vervangend vervoer. Let op: de kosten van vervangend vervoer zijn niet standaard gedekt binnen deze module. Informeer hiernaar bij uw werkgever.
  • Transport naar de dealer als de auto niet ter plekke rijdbaar gemaakt kan worden. Bij schade geeft LeasePlan het schadeherstelbedrijf door aan de hulpverlener.

 

Hulpverlening in het buitenland

Hulpverlening in Nederland en in het buitenland verschilt. Onderstaande hulpverleningsmodules bieden extra hulp in het buitenland. 

 

Module 2: Hulpverlening bij technisch mankement in binnen- en buitenland

Deze module is gelijk aan module 1, aangevuld met:

  • Sleep- en sleutelhulp bij pech in het buitenland. Niet geldig in de landen van de voormalige Sovjet Unie behalve Estland, Letland en Litouwen.
  • Inzet huurauto klasse B (klasse B = formaat VW Polo) als de leaseauto niet op dezelfde werkdag wordt gerepareerd. De huurauto wordt niet standaard afgeleverd op het vakantieadres.
  • Sommige garages willen alleen repareren bij contante betaling. LeasePlan stuurt dan een betalingsgarantie toe. Gaat de garage hiermee niet akkoord, dan betaalt u de kosten en declareert deze bij LeasePlan via Mijn LeasePlan.
  • Duurt de reparatie langer dan twee werkdagen of kan de auto niet in het buitenland gerepareerd worden, dan transporteren we deze naar Nederland.
  • Het terugbrengen van uw aanhangwagen/caravan naar Nederland valt alleen onder de dekking als de leaseauto door pech niet rijdbaar (te maken) is.
  • Voor het ophalen van de vervangende auto bij het dichtstbijzijnde trein- of busstation of vliegveld ontvangt u een taxikostenvergoeding tot maximaal € 75
  • Kosten voor hotel, telefoon etc. vallen niet onder de dekking.

 

Module 3: Hulpverlening bij technisch mankement in het buitenland met extra’s

Deze module is gelijk aan module 2, aangevuld met:

  • Vergoeding van eventuele hotelkosten; maximaal 4 nachten, € 75 per persoon per nacht voor de inzittenden van de leaseauto.
  • Vergoeding eventuele communicatiekosten tot een maximum van € 50.
  • Vervangende huurauto klasse D (klasse D = formaat VW Passat).

 

Vervangend vervoer in het buitenland

Gaat u met de leaseauto naar het buitenland? Neem dan een creditcard mee. Als u strandt met pech of schade en u wilt gebruik maken van vervangend vervoer, dan willen de meeste leveranciers in het buitenland een creditcard zien.