Informatie voor leveranciers

LeasePlan werkt samen met zorgvuldig geselecteerde leveranciers. Onze leveranciers en onderhoudsbedrijven bieden een hoog serviceniveau en hoogwaardige kwaliteit tegen een goede prijs. Als een leaserijder via de AfspraakPlanner een afspraak wil maken voor reparatie, onderhoud of nieuwe banden weet hij zeker dat hij geholpen wordt door een betrouwbare leverancier of onderhoudsbedrijf.

Als de leaserijder uw bedrijf via de AfspraakPlanner heeft geselecteerd, dan kunt u de afspraak inplannen. Door hieronder het kenteken van de auto in te tikken, krijgt u alle relevante informatie over de auto. U kunt hier ook zien of de auto een servicenummer nodig heeft voor de reparatie of het onderhoud. De leaserijder ontvangt het servicenummer automatisch op het moment dat de leaserijder de afspraak via de AfspraakPlanner inplant.

Voor u als leverancier is het belangrijk om vóór het inplannen van een afspraak te controleren of de leaseauto een servicenummer nodig heeft. Een reparatie- of onderhoudsaanvraag voor een servicenummerplichtig kenteken, waarvoor nog géén servicenummer is afgegeven, wordt namelijk niet meer geaccepteerd in ROB-Net.

Benadert een leaserijder u rechtstreeks voor het maken van een afspraak? Vraag hem dan om de afspraak te maken via de AfspraakPlanner. Ook dan controleert u vooraf of de auto servicenummerplichtig is.

Vul het kenteken van de leaseauto in onze tool.

 

Online afmelden leaseauto

Online afmelden leaseauto

Onze leaserijders kunnen hun oude leaseauto inleveren bij een leverancier. Vaak gebeurt dat bij de leverancier waar ze hun nieuwe leaseauto ophalen. Het is belangrijk dat de oude auto direct wordt afgemeld. Dat kan heel makkelijk online!

Bij het ophalen van de nieuwe leaseauto wordt wel eens vergeten de ingeleverde auto af te melden. Dat is vervelend voor u als leverancier, maar ook voor de leaserijder. Daarom vragen wij u het volgende te doen:

  • Controleer van welke leasemaatschappij een ingeleverde auto is. De ‘oude’ leasemaatschappij kan verschillen van de leasemaatschappij die de nieuwe leaseauto heeft besteld
  • Is de ‘oude’ auto van LeasePlan? Wijs de leaserijder dan tijdens het afleveren van de nieuwe leaseauto op het afmeldproces via Mijn LeasePlan

Staat er nog een LeasePlan-auto bij u? Wilt u deze auto dan afmelden via onze website? De auto wordt dan zo snel mogelijk bij u opgehaald. U hoeft de auto niet langer dan noodzakelijk te stallen.

Zo werkt het afmelden:

Stap 1: Vul het kenteken in
Stap 2: Zoek op basis van een postcode de inleverlocatie
Stap 3: Als u de afmelding definitief maakt, ontvangt u een unieke afmeldcode. Er volgt automatisch een transportopdracht

Nu online afmelden

Heeft u vragen? Neem dan contact op met ons team Occasions Support via (036) 527 10 01 of mail naar occasionssupport@leaseplan.nl.

 

Antwoord op veel gestelde vragen

Hieronder vindt u de meest gestelde vragen met de antwoorden.

Op de bestelbevestiging staat dat de auto pas vanaf een vooraf bepaalde datum afgeleverd mag worden. Wanneer kan ik de OtT-code opvragen?

Vijf dagen voorafgaand aan de afleverdatum kunt u de OtT-code aanvragen. U kunt wel al in een eerder stadium het formulier invullen en opslaan met de gegevens die op dat moment al bekend zijn.

Waarom wil LeasePlan de bandenmaat bij aflevering weten?

LeasePlan hecht veel waarde aan de juiste bandeninformatie voor elke leaseauto. Daarom wordt bij aflevering deze informatie gevraagd. Heeft u vragen hierover? Stel deze dan via orderingalmere@leaseplan.nl of stel de vraag aan uw vaste contactpersoon bij LeasePlan.

Hoe kan ik mijn account uitbreiden met een andere vestiging?

Registreer u nogmaals op Mijn LeasePlan met uw e-mailadres, maar nu met het andere vestigingsnummer en het ordernummer van die vestiging.