Afspraak maken voor een bandenwissel

Maak altijd op tijd een afspraak voor uw bandenwissel. Dit kan via Mijn LeasePlan, de LeasePlan app of de AfspraakPlanner.

Voor een bandenwissel kunt u terecht bij onze LeasePlan Service Centers in Veghel, Breukelen, Hengelo en Moordrecht. Ook kunt u via de AfspraakPlanner een afspraak maken bij één van onze partners:

  • Profile Tyrecenter
  • Kwik-Fit
  • Euromaster

 

Maak afspraak

Zorgeloos rijden doet u met Mijn LeasePlan

U wilt zorgeloos in uw leaseauto rijden. Daar helpen wij u graag mee! Met Mijn LeasePlan regelt u administratieve zaken en maakt u een afspraak voor onderhoud, reparatie of bandenwissel. Maar wat te doen na inbraak? Hoe wordt schade hersteld? Is de auto verzekerd? Lees hier alles over zorgeloos rijden.

Mijn LeasePlan is dé plek op onze website waar u uw autogegevens kunt inzien en veel zaken kunt regelen voor uw leaseauto. Gebruik ook de LeasePlan App verkrijgbaar in de Apple App Store en Google Play. Deze is handig voor onderweg. Met de app kunt u bijvoorbeeld direct een schade melden of een onderhoudsafspraak inplannen. Koppel de app aan uw account voor Mijn LeasePlan, dan heeft u alle autogegevens op uw smartphone of tablet!

Ook belangrijke documenten zoals het kentekenbewijs, Europees schadeformulier en groene kaart vindt u in Mijn LeasePlan.

Met Mijn LeasePlan en de LeasePlan App:

  • Maakt u een afspraak voor onderhoud, APK of bandenwissel
  • Vraagt u documenten als tankpas en schadeformulier aan
  • Bekijkt u de tank- en onderhoudshistorie
  • Meldt u schade
  • Declareert u kosten
  • Meldt u uw leaseauto af
Heeft u nog vragen? Bijvoorbeeld over schade, onderhoud of APK, parkeervergunning of tankpas? Lees de antwoorden op de meest gestelde vragen of bel ons tijdens kantooruren op 036 527 27 27.

 

Ga naar Mijn LeasePlan

Heeft u geen Mijn LeasePlan?

Heeft u geen Mijn LeasePlan? Dan kunt u bepaalde zaken zelf via de website regelen. 

Heeft u nog vragen? Lees eens de antwoorden op de  meest gestelde vragen.

Alles onder één dak: LeasePlan Service Centers 

Als LeasePlan-klant regelt u uw afspraak snel en simpel via de LeasePlan AfspraakPlanner in de MijnLeasePlan-app (verkrijgbaar in de Apple App Store en Google Play) of via MijnLeasePlan.nl. Geen Mijn LeasePlan? Maak uw afspraak dan hier. Aan de hand van uw locatie wordt dan het dichtstbijzijnde onderhoudspunt gezocht.

LeasePlan heeft vier Service Centers; in Moordrecht (A20), Veghel (A50), Breukelen (A2) en Hengelo (A35).  De vertrouwde service van LeasePlan – onderhoud, reparatie, schade en banden – wordt aangeboden door diverse partners. Bosch Car Service, Schadenet, GlasGarage en Profile staan u bij met hun expertise. Iedereen is welkom, ook als u geen leaseauto heeft van LeasePlan.

Een groot voordeel van alle partners onder één dak is dat u alle werkzaamheden aan uw auto kunt combineren. Dit scheelt weer tijd! 

Liever bellen voor een afspraak? Dat kan ook!
Service Center Breukelen, De Corridor 17, telefoon: 0346 75 16 10
Service Center Veghel, Mountbattenweg 4, telefoon: 088 527 20 74
Service Center Moordrecht, Westbaan 110, telefoon: 0182 20 00 04
Service Center Hengelo, Goudstraat 50, telefoon: 074  255 90 00

 

service centers

Schade meldt u eenvoudig online

Berijdersservice LeasePlan

 

Een schade aan uw auto meldt u nu nog makkelijker. Gewoon via de MijnLeasePlan-app verkrijgbaar in de Apple App Store en Google Play of via MijnLeasePlan.nl. Geen Mijn LeasePlan? Meld uw schade hier.

Als u schade heeft aan uw auto, dan kunt u dit gemakkelijk doorgeven aan LeasePlan. Met de MijnLeasePlan-app op uw smartphone heeft u alles bij de hand. Schade, foto, klaar! U neemt een foto van de schade en vult het schadeformulier in via de app en de schade is gemeld. Via MijnLeasePlan.nl gaat het al net zo makkelijk.

Kunt u door de schade niet meer verder rijden (en u heeft geen beschikking over de app of MijnLeasePlan.nl) neemt u dan contact op met de LeasePlan Berijdersservice op 036 527 27 27. Uit naam van Allianz Global Assistance nemen we de situatie met u op. Vervolgens komt er een berger uw kant op. Hij brengt uw auto naar een schadebedrijf. Terwijl u dankzij de inzet van een vervangende auto weer mobiel bent, zorgt LeasePlan voor een schade-expert die de staat van uw leaseauto opneemt. Zo weet u snel hoe lang u uw auto kwijt bent. Nadat de schade is hersteld, krijgt u uw leaseauto weer terug.

MijnLeasePlan-app en MijnLeasePlan.nl zijn ook handig als u:

  • Een afspraak wilt maken voor onderhoud, APK of bandenwissel
  • Documenten als tankpas en schadeformulier wilt aanvragen
  • Kosten wilt declareren
  • Uw tank- en/of onderhoudshistorie wilt bekijken
  • Uw leaseauto wilt afmelden

Dit filmpje laat precies zien wat er gebeurt als u schade rijdt. 

 

 

Heeft u schade door inbraak of diefstal?

Schade door inbraak of diefstal kunnen we helaas niet voorkomen. Maar we kunnen u wél helpen met het LeasePlan schadeformulier of het afhandelen van de reparatie.

Dit moet u doen na inbraak

  • Doe aangifte bij de politie.
  • Meld de schade via Mijn LeasePlan.
  • Voeg foto’s en facturen van gestolen spullen toe aan het schadedossier.

Dit moet u doen na diefstal

  • Doe meteen telefonisch aangifte bij de politie, 0900 88 44.
  • Bel na de aangifte met LeasePlan, 036 527 27 27.

Voorkom inbraak

  • Laat geen waardevolle spullen in uw auto liggen.
  • Doe uw auto altijd op slot, ook bij het tankstation.
  • Kies een navigatie met afneembaar frontje en/of codesleutel.
  • Auto’s worden vaak gestolen nadat de autosleutel uit huis is gepikt. Sluit daarom uw huis goed af.

Dit moet u weten over de verzekering

Voor uw leaseauto regelt LeasePlan de WA-verzekering. Dus maakt u met uw auto aan iets of aan iemand schade? Dan is deze schade voor u verzekerd.

Zorg er wel voor dat u bij schade voldoet aan de verzekeringsvoorwaarden. Deze voorwaarden kunt u bij ons of uw werkgever aanvragen. Als u extra verzekeringen wilt, dan kunnen wij deze voor u afsluiten.

Handig om te weten: is een caravan of aanhanger aan de leaseauto gekoppeld, dan is deze gratis meeverzekerd op de WA-dekking van de autopolis. Let op: schade aan uw caravan of aanhanger zélf is niet gedekt.

Een aanhanger achter uw leaseauto is ook WA-verzekerd in EU-landen, Liechtenstein, Noorwegen en IJsland. Sommige plaatselijke autoriteiten weten dit niet. Vraag daarom ruim voor vertrek een groene kaart aan bij uw verzekeringsmaatschappij of regel het in Mijn LeasePlan.

Bemiddeling bij verzekering

LeasePlan Nederland NV heeft op grond van de Wet Financieel Toezicht een vergunning voor het bemiddelen in verzekeringen.

Meer over de bemiddeling

Wie betaalt de bekeuring?

Boetes betalen

Een bekeuring is al vervelend genoeg. Door deze snel te betalen, voorkomt u aanmaningen en extra kosten. Dit moet u weten over uw bekeuring.

Om extra onkosten te voorkomen, betaalt LeasePlan direct gemeentelijke bekeuringen zoals parkeerboetes. We belasten de bekeuring wel aan u of uw werkgever door. Net als andere kosten die met de bekeuring te maken hebben. Bekeuringen van het Centraal Justitieel Incasso Buro (CJIB) ontvangt u via Mijn LeasePlan. Hiervan krijgt u automatisch bericht.

U kunt de bekeuring direct via iDEAL betalen. Vergeet u te betalen? U krijgt automatisch een herinnering. Eventuele aanmaningen betaalt LeasePlan. We brengen deze kosten en onze administratiekosten wel in rekening.

Bekeuringen voor vervangend vervoer of een huurauto betaalt de verhuurmaatschappij of LeasePlan. Deze kosten verrekenen we met u of met uw werkgever. Buitenlandse bekeuringen stuurt LeasePlan direct naar u door.

Wilt u bezwaar maken? Gebruik dan onze voorbeeld-bezwaarbrief. Bij bezwaaraantekening krijgt u een ontvangstbevestiging. Als u deze vóór de uiterste betaaldatum van de bekeuring nog niet heeft gekregen, betaal dan wel de boete. Zo voorkomt u verhoging. Wordt uw bezwaar gehonoreerd, dan krijgt u het bedrag terug.  

Let op: Heeft u met uw werkgever speciale afspraken over bekeuringen, dan gelden deze afspraken natuurlijk.

Met uw leaseauto in het buitenland

Met uw leaseauto in het buitenland

Gaat u met vakantie of moet u voor uw werk naar het buitenland? Dan kunt u gewoon met uw leaseauto op pad. 

Let bij een bezoek naar het buitenland wel op dat sommige zaken anders zijn. Bijvoorbeeld het verhelpen van een schade. Heeft u schade in het buitenland, meld het ons direct zodat we kunnen bepalen waar schadeherstel plaatsvindt. Voor onderhoudskosten gemaakt in het buitenland ontvangt LeasePlan het liefst direct een factuur van het onderhoudsbedrijf. U kunt deze kosten ook zelf betalen en vervolgens bij LeasePlan declareren via Mijn LeasePlan.

Ook de hulpverlening kan in het buitenland anders zijn. Informeer voor vertrek welke hulpverlening voor u van toepassing is, zodat u zich op tijd kunt bijverzekeren. LeasePlan biedt verschillende mogelijkheden voor hulpverlening

Naar Marokko of Turkije?

Wanneer u met de leaseauto naar Marokko of Turkije wilt, dan moet u een originele machting kunnen laten zien (dus geen kopie of fax). Na aanvraag wordt u de originele machtiging per post toegestuurd.

Machtiging aanvragen

Op de machtiging moet de handtekening staan van:

  • de Kamer van Koophandel (KvK)
  • de ambassade of het consulaat van het land waar u naar toe gaat
  • het Ministerie van Buitenladse Zaken in Den Haag als u naar Marokko reist (BuZa)

Ontbreekt een van deze handtekeningen op uw machtiging? Neem dan contact op met onze Berijdersservice 036 527 27 27

Vakantie auto

Gaat u met vakantie en heeft u daarvoor een ruimere auto nodig? Het AutoExtraPlan biedt oplossing. Volgens de wet mag u een Nederlandse leaseauto maximaal 30 dagen aaneengesloten gebruiken in het buitenland. Overleg voor verlenging vooraf met LeasePlan, verzekeraar, werkgever en boekhouder.

Wilt u meer weten? Bekijk onze brochure AutoExtraPlan, neem contact op met uw werkgever of met uw vaste contactpersoon bij LeasePlan.

Tips & tricks

  • Handig om te weten: is er een caravan of aanhanger aan de leaseauto gekoppeld, dan is deze gratis meeverzekerd op de WA-dekking van de autopolis.
  • De groene kaart is in de meeste Europese landen niet verplicht. In de praktijk is het vaak toch handig om deze bij u te hebben. Lees hier alles over de groene kaart.
  • Wilt u met uw auto naar het centrum van een Duitse stad? Dan heeft u waarschijnlijk een milieusticker nodig. Voor meer informatie over deze sticker en het bestellen van de sticker kunt u hier terecht.

Groene kaart aanvragen

De groene kaart is een geaccepteerd verzekeringsdocument in EU-landen, Liechtenstein, Noorwegen en IJsland. In de meeste Europese landen is het niet verplicht deze kaart te laten zien. De groene kaart is wel verplicht in Bosnië, Wit-Rusland, Israël, Marokko, Montenegro, Tunesië, Turkije en Oekraïne. Reist u buiten de EU? Dan is er mogelijk geen dekking.

Is er een caravan of aanhanger aan de leaseauto gekoppeld, dan is deze automatisch meeverzekerd op de WA-dekking van de autopolis. Maar in het buitenland nemen autoriteiten hier vaak geen genoegen mee. Vraag daarom een aparte groene kaart aan voor de aanhanger of caravan. Dit geldt alleen voor aanhangers zwaarder dan 750 kg en met een eigen kenteken.
Vraag de groene kaart uiterlijk vijf werkdagen voor vertrek naar het buitenland aan.

 

Vraag de groene kaart aan via Mijn LeasePlan

Ruimere auto voor de vakantie

Least u een kleine of energiezuinige auto met lage bijtelling, maar wilt u voor de vakantie een grotere auto? Dat kan met AutoExtraPlan! AutoExtraPlan is voordeliger dan zelf huren. En terwijl u op reis bent, maken we uw leaseauto volledig schoon. 

Met AutoExtraPlan kunt u 28 dagen per jaar in een grotere, vervangende auto rijden. Uiteraard voorzien van airconditioning, navigatie en eventueel een trekhaak.

Dit biedt AutoExtraPlan:

  • Vakantieauto met airco, navigatie en eventueel een trekhaak, dakdragers en/of skibox.
  • Winterbanden voor op wintersport.
  • Stalling, schoonmaak en schadecheck van uw eigen leaseauto.
  • Reparatie of onderhoud van uw leaseauto tijdens vakantie is mogelijk.
  • Geen bijtelling over uw eigen leaseauto tijdens de vakantie.
  • LeasePlan haalt en brengt uw leaseauto en vakantieauto.
  • U kunt een onbeperkt aantal kilometers rijden.
  • Schadeverzekering inzittenden (SVI) is inbegrepen.

U bepaalt wanneer en met welke autocategorie u gebruik maakt van AutoExtraPlan. Niet gebruikt budget wordt verrekend en afhankelijk van de afspraken krijgt u dit retour.

Wilt u meer weten? Bekijk onze brochure AutoExtraPlan, neem contact op met uw werkgever of met uw vaste contactpersoon bij LeasePlan.

Ruimere auto voor de vakantie

Drive Actueel

Uw leaseauto inleveren

Aan het einde van uw leasecontract levert u uw auto in. Dat is niet ingewikkeld, maar u moet nog wel een paar zaken zelf regelen.

lees meer

LeasePlan Partners

Op één plek en via één afspraak terecht kunnen voor schade, reparatie, onderhoud of bandenwissel, ook dat is it’s easier to LeasePlan. Met dank aan onze gespecialiseerde LeasePlan Partners.

lees meer

Mijn LeasePlan: het gemak van alles ineen

Regel alle zaken voor uw auto online: via Mijn LeasePlan of via de app. Van schade tot het declareren van kosten. Heeft u nog geen account? Maak dit dan snel aan via onze website. De app kunt u downloaden via de App Store....

lees meer

Christmas Car Challenge

Een kerstcadeau krijgen is leuk, er eentje geven misschien nog veel leuker. Welk goed doel zou u willen verblijden met een ex-leaseauto?

lees meer